سرنوشت «نماد جنسی هالیوود» در هاله ای از ابهام
نظام نوین اسلامی
جهان زیر سایه ی اسلام

 

 

 
سرنوشت «نماد جنسی هالیوود» در هاله ای از ابهام
اسناد تازه انتشار یافته‌ از پلیس آمریکا از موضوعی پرده بر می‌دارد که سالهای طولانی موضوع تحقیقات و گمانه زنی‌های فراوانی بوده است.
[-] اندازه متن [+]

 

جام فرهنگی؛ خبرگزاری فارس نوشت: آیا «نماد جنسی هالیوود» قربانی تروریسم دولتی آمریکا شد؟

 

اسناد تازه انتشار یافته سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) از موضوعی پرده برمی‌دارد که سال های طولانی موضوع تحقیقات و گمانه زنی‌های فراوانی بوده است: یعنی ارتباط یکی از هالیوودی‌های سرشناس دهه‌های 1950 و 1960 با حزب چپ کمونیست آمریکا و فعالیت‌های چپ گرایانه وی.

 

«مرلین مونرو» که اغلب از وی به عنوان «نماد جنسی» سینمای هالیوود در دهه‌های 1950 و 1960 یاد می شود، همانند بسیاری از دیگر دست اندرکاران آن سالهای سینمای هالیوود، زیر ذره بین موشکافانه اف بی آی قرار داشت تا مبادا به عنوان ابزاری در جهت رشد کمونیسم، که اصلی ترین هراس آمریکا در سالهای موسوم به جنگ سرد (بین سالهای 1945 تا 1991) بود و مبنای مناسبات سیاست خارجی این کشور را تشکیل می داد، مورد استفاده قرار گیرد.

 

گزارش‌های جسته و گریخته ای از تحقیقات آن سالهای «اف بی آی» موجود است که بیش از آنکه کمکی به روشن شدن موضوع ارتباط مونرو با جنبش‌های کمونیستی کنند، به سردرگمی در این پرونده منجر می شوند.

 

به عنوان نمونه، سازمان تحقیقات فدرال، در گزارشی به تاریخ ژوئیه 1962، یعنی درست یک ماه پیش از مرگ مشکوک مونرو، نوشته است: «دیدگاه‌های سوژه تماماً و آگاهانه، گرایش‌های چپ دارند.»

 

علی رغم این، در همین گزارش آمده است: «اگر حزب کمونیست فعّالانه استفاده ای از وی کرده باشد، فعّالان جنبش در لس آنجلس اطّلاعی از آن ندارند» که میزان دقیق ارتباط وی با جنبش‌های کمونیستی را همچنان در هاله ای از ابهام نگاه می دارند.

 

مرگ مشکوک این ستاره سرشناس سینمای هالیوود در پنجم اوت سال 1962، امّا، به انگیزه ای تبدیل شد تا تنور بحث‌های مربوط به ارتباط‌های وی با جنبش‌های کمونیستی آمریکا همچنان داغ بماند، به ویژه آنکه فعّالان سرشناس بسیاری بودند که در سال های تنش‌های سرد نظامی و سیاسی آمریکا با شوروی سابق قربانی عملیات تروریستی مخفیانه آمریکا می شدند.

 

دلیل مرگ مونروی 36 ساله خودکشی مسمومیت حاد ناشی از مصرف ماده باربیتورات اعلام شد؛ امّا بسیاری از کارآگاهان آن زمان، از جمله «جک کلمونز» ـ اولین افسر اداره پلیس لوس آنجلس  که بر سر صحنه مرگ مونرو حضور یافت ـ آن را رد کرده و قتل را عامل مرگ وی اعلام کردند.

 

میزبان مارکت

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط سید محمد علمداری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1